måndag 22 juni 2009

Ain't life grand.


De senaste dagarna har kommit och gått. Jag har börjat extrajobba på en ny plats, och varit en dag på mitt gamla. Tiden emellan försöker jag tillbringa med mina vänner, på min cykel och med en bok. Igårkväll kombinerade jag två av tre saker. Jag var hemma hos en vän och cyklandes därifrån var gatorna helt tomma. Klockan var inte riktigt elva och sommarljuset var på väg att dö ut. Det var fantastiskt vackert och möjliggjorde en bredare fantasti från min sida. Ett slags öppnande av sinnena - dock utan det pretantiösa självutvecklande det ofta innebär. Tyvärr försvann min fascination över en sommardöd stad idag, då jag cyklade in till Grevturegatan för att besöka Sturegallerian. Det kommersiella kaos som rådde var nästintill skrämmande.

Istället för kläder i massor låg det en papperspåse med en pappersinlindad silkesklänning i. Silke är ett av få material som jag verkligen tycker om. Det dramatiserar ofta ett plagg. En enkel klänning djupnar, ett mönster får en annan känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar