onsdag 10 juni 2009

Happy endings.


Det bästa med att vakna lite efter resten av världen är att man inte möts av morgondåligt väder. När jag vaknar har regnet slutat och är bara kvar som ett blött spår på marken. Sedan går det några timmar och vattnet torkar. Ytterliggare tid passerar och tillslut är regnet tillbaka.

Ikväll är det skolavslutning för min del. Eftersom jag varit sjuk i några dagar känns det befriande att ta på sig något annat än ullkofta och sovshorts. För tredje året i rad har jag samma klänning. Det har blivit en slags tradition. En väldigt privat tradition än någon uttalad. I natt slogs jag av tanken att det är sista gången jag får bära den på en skolavslutning. Nästa år är tar jag studenten och då täcker en helt annan klänning mig. Samtidigt är det skrämmande att det är tre år sedan jag hade på mig den för första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar