onsdag 29 juli 2009

Ma ville, ma vie.


Min dag började med att jag vaknade och duschade. Eftersom jag den senaste veckan levt i mina arbetskläder tog jag på mig paisleymönstrad silkesklänning och blekt rosa kavaj. Jag känner mig nedslängd i ett utanför-NYC samhälle i den. Som om jag vaknat i ett för stort hus beklätt med murgröna, stora gräsmattor och en dold klorblå pool runt ett av hörnen.

Dagen fortsatte efter garderobsval. Vid elva klippte jag mig. Egentligen tänkte jag spara håret inför nästa juni, men det är tröttsamt. Eftersom jag klipper mig på Toni&Guy åkte jag till Humlegården i väntan på lunch. Det var väldigt vilsamt att ligga på rygg i gräset och titta på hur molnen rör sig. Efter gräset gick jag till Zink och åt lunch. Grillad anka med potatis tarte och citronspenat till huvudrätt och bombe au chocolat till efterrätt. Det finns inget som jag tycker om så mycket som chokladmousse.

Efter Zink tittade jag på en kjol på Karen Millen. Den var blå och volangfluffig. Det kanske hamnar i min garderob efter fredagens arbete. Istället köpte jag MACs läppglans i 'Russian red' och en ny plattång.

Nu är jag mattrött och tänkte se på 'Gossip Girl' innan jag cyklar till en vän som precis kommit hem från Skåne.

2 kommentarer: