söndag 16 augusti 2009

Duchessa.

För ett bra tag sedan såg jag 'Brideshead revisited'. Den var fantastisk och ledde mig in på den angloglamofiering som jag just nu besitter. Efter ett helt liv av franco-romatiserande och itali-esqua utsvävningar har jag landat i Storbrittanien. Hela den engelska kakan kan skäras bort, medan Wales, Skottland och Irland fascinerar mig. Stilmässigt tycker jag att det lite slitna jaktinspirerande tillsammans med silkesklänning är bland det bästa som existerar. De senaste åren är det kontraster som hållit mig, stilmässigt, fast. Gummistövlar, bayswater och en mer parisisk överdel är vad jag tänker hålla mig till i augusti.

Resten av kvällen tänkter jag tillbringa framför 'The Duchess'. Jag tycker verkligen om hur kostymdramerna har fått mer utrymme på senare år. Det är nästintill så att man är övertygad om att Kirsten Dunst är Marie Antoinette.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar