söndag 23 augusti 2009

Sometimes, the city is mine.

Efter några dagar i skolan har jag hunnit bli överdrivet förkyld. Därför har jag den här helgen sett 'Changeling', 'Slumdog millionare' och utan överdrift sovit ett helt dygn. Det enda produktiva jag har gjort är att reservera ett par gröna Hunterstövlar. Min fascination av Scottland kan inte näras på plats där, men väl stilmässigt. Annan brittisk fascination fylldes av att min fantastiska satchel kom i torsdags. Den är fullkomligt perfekt.

Förutom brittiska nedslag är jag mer fast i det franska än någonsin. Därför, som så många andra höstar de senaste åren, flyr jag till Paris. Om runt tio dagar åker jag en första tur. Det är bara tre nätter, men många boulevarder och Marc by Marc Jacobs-timmar hinns med. Jag längtar oändligt efter Parisluft. I slutet av oktober åker jag dit igen, tillsammans med en vän. Det lär bli fullkomligt fantatiskt.

3 kommentarer:

  1. Jag längtar också oändligt efter Parisluft, det var alltför länge sedan.

    SvaraRadera
  2. Visa oss din satchel!

    SvaraRadera
  3. Madelene : Det är alldeles för länge sedan.
    - : ASAP.

    SvaraRadera