fredag 4 september 2009

Dans tes rêves.

Alldeles snart ska jag dricka lite fänkålste. Jag vill avsluta en alldels perfekt dag värdigt. Från viss katastrof till fullkomligt lugn. Min dator kraschade lätt idag. Jag satt fortfarande i powerwalkkläder, tunnstickad ulltröja och velourbyxor, men kastade oljerocken i cykelkorgen och åkte till datorbutiken. Efter en kvart var allt återställt.

Efter datorbutiken cyklade jag och min brittiska jaktväska hem. Min favoritdel med hösten är hur vackra skinnväskor blir i höstljuset och allt stickat. Doften av läder, känslan av stickan och kyla som gör att det sticker i halsen är lugnande.

Väl hemma lagade jag mat. Räkor med senap och vitlöksås med stekta champinjoner som sidrätt och '24' som sällskap. Vissa kvällar är det mest lämpliga man kan göra att bara umgås med sig själv. Glömma omvärld, vänner och framtid. Med det sagt, tänker jag avsluta min kväll med att läsa Elle UK till den tunga pärmen faller ned på mitt bröst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar