måndag 21 december 2009

To new beginnings.

Igårkväll skapade jag bort det sista av min nötta rouge noir. De kommande dagarna arbetar jag och dömer man efter helgens paketinslagande om väl över sextio paket tror jag att jag låter mina naglar vara ett offer för bekvämlighet. Sex år med nagellack till trots ser de faktistkt bättre ut bara än kantstötta.

Alldeles strax är det julafton. I år är det vitt och trots min bistra vinterattityd är det rättså trevligt. Nyår faschinerar mig dock mer. Nästa vecka tänkte jag stå i snön i klumpiga klackar, smaragdgrönt sidenfodral och blodrödsglansiga läppar.

- För övrigt : Jag märker att ni har kommenterat lite med råd och uppmuntran, vilket verkligen glädjer, och därför hoppas jag att ni kan göra det samma i detta inlägg. Vad vill ni läsa om? Vad vill ni se?

3 kommentarer:

  1. lite feedback utifrån en trogen läsares perspektiv:

    Gillar dina analyser av rådande trender, former, färger, material på olika kläder och accessoarer. Inspirerande bilder, tankar om stil, dina egna favoriter i kläder och accessoarer som motiveras, och analyseras.

    Även känslan av kombinationersom både kompletterar och motsäger varandra. Även dina dagens! med plaggen på en stol(som för övrigt ej går att jämföra med ""bloggvärldens" dagens outfit" (så var ej orolig) som ska reflektera mode men mest speglar konsumtionssveriges jakt på "personlig stil" som slutar upp i tio-tusentals kopior i de trendigaste plagg som tex pälsjacka, plagg som är inköpta sista halvåret och blir fullkommligt uttjatade). I övrigt gillar jag det mesta du skriver i mode genren, så fortsätt skriv (helst mer!), så ska jag fortsätta att tycka till =)

    God jul! //Izabella

    SvaraRadera
  2. Jag vill veta mer om dig och dina drömmar, vem du är eller kanske vem du vill vara. Allt från boktips till catwalksanalyseringar uppskattas. Och kanske något mer uppdateringar än rådande..


    Kram

    SvaraRadera
  3. Izabella : Tack så mycket för din utförliga kommentar - definitivt synpunkter jag kan använda mig av och inspireras av. Snart blir det mer skrivet, det lovar jag.
    - : Jag ska göra mitt bästa för att förbättra mig och dela med mig lite mer.

    SvaraRadera