måndag 18 maj 2009

Curly fries.


Jag har precis cyklat hem genom regnet. Det var precis så drömskt som man ofta föreställer sig. Varje gång jag passerade ett skyltfönster eller en busskur såg jag min och cykelns silutett i en. Håret blev fuktigare och lite vågigare för varje fönster. I min högra hand höll jag en påse med sushi och misosoppa. En bra avslutning på en medelmåttig dag. Ärligt talat trivs jag bättre när det regnar än när det är sol. Klädmöjligheterna blir bara bättre av ett par skogsgröna jordbrukarstövlar. Det ger tillfälle till engelskt lantliga kombinationer. Plus att regnet gör håret rufsigt - vilket alltid får mig att känna mig bohemisk och långt från omvärlden. Trots att jag älskar stan och aldrig har längre än femton meter till asfalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar