onsdag 13 maj 2009

Until the sun turns back.


När ni läser dessa första inlägg är det förmodligen länge sedan jag skrev dem. Stadiet för mitt arbete just nu är att strukturera hur jag vill att denna blogg ska se ut. Jag fyller arton år om knappt tre veckor. Efter det är det en lång sommar då jag plannerar att arbeta, åka till Köpenhamn och utveckla den här bloggen. Det är svårt att ha långsiktiga mål innan man ens blivit myndig. Den sjunde juni ska jag givetvis rösta. Tjugotre datum för arbete inbokade. Fyra nätter i Köpenhamn. Det tar ett tag att lära känna mig, och vi får se hur långt dessa texter når.

Den egentliga anledningen till varför mina fingertoppar hamnar på tangenterna är tudelad. Den ena är att jag känner mig lite vilsen - att förlora sig i strukturerade och faktabaserade skoluppsatser äter upp mig. Jag undrar om jag tappar bort mina egna ord. Den andra är att jag börjar mitt sista år i skolan efter sommaren. Baktanken med mitt projekt är att se vem jag är i skriven form. Praktiskt är syftet att kombinera en blogg med gatumode med personliga reflektioner om mode.

Och - Bild Vogue Nippon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar