torsdag 25 juni 2009

Brace yourself.


Om ganska exakt ett halvt dygn ska jag arbeta sju timmar. Den här veckan har jag haft fyra lediga dagar. Det är intressant att kunna definiera dagar som lediga och arbetande. Läsårens dagar definieras mer av viktiga och passerande. Under dessa dagar har jag varit mycket i solen. Det intresserar mig inte att få färg men jag tycker om, bizarrt nog, om att bli väldigt, väldigt varm. Fyra dagar indelade i en eftermiddag vid havet, en i skuggan och två i luftkonditionerade butiker.

Idag tillbringade jag dagen i luftkondtionering. Jag brände nämligen benen under eftermiddagen vid havet. Det var dock så fruktansvärt värt det. Den enorma längtan efter värme och kvävande luft som styr mig hela vinterhalvåret dör ut vid tinat vatten. Jag tycker om att behålla den känslan i smycken resten av året. Idag köpte jag armbandet ovan. Den sårbara kedjan, förstärkt i metallpunkter, tillsammans med halvädelstenarnas kantiga yttre blir väldigt intressant. Det är vackert att kombinera med ett skinnarmband och låta andra armen vara tyngre smyckad.

1 kommentar: