onsdag 1 juli 2009

Falsterbo

Förnärvarande befinner jag mig i på skånsk mark. I Falsterbo. Det tar fem minuter för mig att komma till havet, lägga mig på den varma sanden och nästan somna. Stranden i Falsterbo är inte som de stockholmska eller de västkustka. Det känns mer som att befinna sig i en filmstudio än på en strand. Det är grunt långt ut och det känns som om att om man går tillräckligt långt ut att man kan röra vid en målad landskapsvägg. Danmark går att röra vid. Vattnet stäcker sig högt upp på stranden vilket gör att man känner sig klämd mellan vatten och gräsbeklädda sanddyner.

Idag var jag i Danmark och lämnade därför stranden. Förutom att ha läst tvåhundrafemtio sidor i min nuvarande bok har jag varit ett par timmar på Louisiana. Det är en av de platser som ger mig mest lugn. Jag känner mig verkligt avslappnad av att befinn mig där. Kombinationen av hav, vackra trädgårdar och konst är verkligen oslagbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar