fredag 12 juni 2009

Endless.



Igårkväll slet jag mig lite ur de konservativa kedjor som annars hindrar mig. Jag kombinerade en mönstrad långklänning med Burberrykavaj från 1984 och en blå sjal. I artonårspresent fick jag den mest fulländade väska jag kan tänka mig - Mulberry Bayswater. Eftersom det har regnat till överdrivt de senaste dagarna har jag inte kunnat använda den förrän igår. Det kändes väldigt bra att bära det man velat bära i fem år. Resten av klädseln kanske inte ska överanalyseras. Vad så kan sägas är att kombinationen igår var brittiskt och spanskt. Möjligen satt mina koloniala tankar kvar igår med.

2 kommentarer:

  1. du får mig att hitta mitt sedan länge borttappade klädintresse- inte modeintresse (men det kommer jag nog aldrig tycka är kul), utan kläder, skor och smycken i kombinationer. Stil.

    SvaraRadera
  2. Det var oerhört smickrande sagt av dig. Jag har svårt att hitta tillbaka till mitt modeintresse, sådär så att det verkligen känns. Stil är dock min konstanta fascination. Det är ett omöjligt begrepp att släppa.

    SvaraRadera