tisdag 15 september 2009

All young dudes.

I lördagskväll kom jag hem från Paris. Det var en otrolig resa. Efter bara fyra dagar kom jag hem totalt utvilad. Tyvärr väntar en vecka av total kaos för min del, men jag hoppas jag kan bortse från stress. Istället sitter jag just nu och äter frukost. Hemgjord müsli, detoxte och vatten. Trots att jag älskar att resa och vara någonannnastans än hemma är det riktigt svårt att ge upp frukost framför datorn.

I Paris handlade jag onekligen en del. Fanastiska teer, ulltröjor och inredningsböcker från Taschen. Handkrämer, hårgrejer och småväskor från Marc Jacobs special items. På MJ blev jag förövrigt lite darrig. Det är fantastiskt att vara i en miljö som lärde upp en som modeindivid - på håll givetvis.

Mer om Paris vid annat tillfälle. Alldeles strax ska jag bege mig till ett fält för att delta i masspowerwalkande. Tills dess ska jag lyssna tårögt till "All the young dudes" och växla till La Roux när jag lagt av med sentimentaliteten.

1 kommentar:

  1. Hej ! Jasså du bloggar igen. Har inte fattat det. Jag läste dig för några år sedan. Kul att du är "tillbaka". På tal om tebutiker i Paris. Du har väl inte missat "Mariage frères". Det finns en butik i marais och en vid Pont Neuf ( vänstra strandsidan): Mariage har anor från 1800-talet och butikerna med egna tesalonger är värda ett besök i sig. Deras teer är guddomliga / :)

    SvaraRadera