lördag 19 september 2009

Me and julio down by the schoolyard.

I torsdags vaknade jag till en fullkomligt fantastisk verklighet. Efter veckor i olika sorters dvalor var det som jag äntligen vaknade. Trots att klockan var efter åtta när jag gick upp kändes det som att gå upp i gryningen. Det var en befriande känsla.

Förutom det mental uppvaknanden kom jag på mig själv med att verkligen tänka intensivt på mode - något jag inte gjort på mycket lång tid. Kanske är det hägringen av olika modeveckor och maniskt uppdaterande från style.com. Vad jag tänkte på var höstmode. Jag vill ha tunna, glansiga nylonstrumpbyxor till röda eller chockrosa läppar. Jag vill känna mig delaktig i en förlorad värld.

3 kommentarer:

  1. Hej! Följt dig sedan första Sorbonne bloggen, vilket var en av mina favoriter. Jag förstår att du kanske utvecklas och vill blogga på ett annat sätt idag, men måste bara skriva och berätta hur mycket jag saknar din gamla blogg. Kände för de första igen så mycket av mina egna resonemang i bloggen, och de som jag ej kände igen tog jag till mig eftersom jag genast höll med om vad jag läste. Saknar att läsa om stil, material och plagg i ett analyserande och beskrivande sätt. Hoppas du återvänder till ditt gamla skrivande, även om du kanske ej vill ha "dagens outfit" så är det trots allt ej vad man skriver eller säger utan hur man gör det. Ditt var alltid från ett intressant perspektiv. MVH //Izabella

    SvaraRadera