onsdag 23 september 2009

Nylon.

Jag läser Nylon i min sjuksäng. Eftersom det är augustinummret, då vi är en månad efter i Sverige, doftar sidorna fortfarande sensommar. Inga mockajackor eller svarta skinnstövlar syns till. Nylon är trots allt en västkusttidning - lite mindre New York och mycket intressantare.

Vad som fastnade för mig idag var leopardmönstrat. Varje höst slits jag mellan att tycka att det är sanslöst billigt och, stundtals, acceptabelt. Den här gången handlade det inte om handskar i fejkat leopardskinn eller kaschmirhalsdukar - utan naglar. En fantastisk liten nagelsalong på Upper East i New York gör leopardmönstrade naglar. Samtidigt som detta, med fel outfit, är att kasta sig i ett hav av trailerparkreferenser intresserar det mig. Tyvärr vet jag att Stockholm är så litet att leopardnaglar på salong betyder kantiga akrylnaglar. Inte korta, runda och fläckiga naglar.

Förutom fläckiga naglar är jag väldigt fäst vid klänningar som är för korta för att vara balklänningar men trots det har samma form. Jag tycker om det skeva i en medvetet lite för kort klänning. Hela modellen slås ur balans. Idealt i krispigt siden med drömska tryck till högskaftade gummistövlar på fuktig engelsk landsbygd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar