onsdag 7 oktober 2009

I wish we were each others to have.

Det är tidig kväll och jag lyssnar på 2Pac. Det är lite för mycket tidigt nittiotal vilket jag sällan kan relatera speciellt bra till. Det spelar liten roll idag, då jag är oerhört trött. Jag somnade halv sex i nött skoltröja och under två filtar. Massa sushi senare och ingen direkt skillnad märks av. I år känns det som sommaren precis var trots att det är oktober. Efter Parisresor, influensa och småförkylningar har jag glömt att märka att det är höst. Det är mörkt när man vaknar och skymmning när man går hem.

Imorgon hade jag tänkt att tillbringa min eftermiddag i stan. Det saknas höstplagg i min garderob eftersom den helt glömts bort. Jag har glömt att vantar behöver täcka händer. Samtidigt behöver jag kjolar till ulltröjor och klänningar till stickat. Förhoppningsvis lyckas staden fylla mina behov.

1 kommentar: