tisdag 6 oktober 2009

Dans la future.

Det här med höst innebär en del saker. Man byter garderob och förfasas över att man saknar kläder att bära. Man köper mockaskor och försöker matcha dem med skinnväskor. Man drömmer om Djurgården men kommer aldrig längre än te framför 'Gossip girl'. För min egen del innebär det att se framemot våren. Vintern är på intågande och människor gömmer sig i svart. Jag tror å min sida på sommarkläder till tunna nylonstrumpbyxor i oktober. Här är i alla fall min vår tjugotio :
- Nice första veckan i mars. I år var jag där nästan samma vecka. Det är folktomt, småvarmt och väldigt avslappnande. Dock ser jag framemot några timmars mellanlandning i Paris. Charles de Gaulle får mig alltid att kännas på ett visst sätt.
- Kina tredje veckan i mars. Jag vet att ni som läst mig länge ibland glömmer att jag faktiskt går i skolan fortfarande. Därför åker jag till Peking tillsammans med hela min klass. Inte för att ni glömmer, utan för att jag går i skolan.
- Förhoppningsvis förpåsk i Paris. I min familj tas själva påskfirandet oerhört seriöst och jag skulle aldrig drömma om att missa Påskafton. Eftersom påsken är så tidigt står det fortfarande att se huruvida det blir av eller ej.
- Den första juni fyller jag nitton. Ingen egentlig betydelse men det är alltid trevlgit att se hur sommaren nästan fastnat.
- Den fjärde juni tar jag studenten. Efter det blir det sommar, sen blir det höst och då konst och litteratur på Stockholms universitet något år innan Paris.

2 kommentarer:

  1. Bra vår. Mycket bra vår :)
    Kina kommer att bli trevligt, har själv varit där och det är fantastiskt. Köp med dig massa téer, emaljporslin och vackra kinapinnar hem!

    Ms S

    SvaraRadera
  2. Ms S :Jag måste nästan undra vem du är, Ms S! Jag blir i alla fall mycket glad över dina tips - téer är givet och likaså matchande koppar.

    SvaraRadera