måndag 12 oktober 2009

Young hearts run free.

En dag i höga mockaskor avslutas i powerwalk och tidig middag. Kontraster som passar mig. Mocka får mig nämligen att känna mig italiensk. Det får mig att vilja boka en biljett till Portofino och där gå runt i grekiska långklänningar. Det får mig att vilja locka håret och leka trettiotal. Istället byter jag ut träklackarna mot räfflad gummi. Det får mig å andra sidan inte att vilja göra något speciellt. Möjligen får vattnet dit de leder mig att slappna av och lyssna på favoritlåtar gömd i en huvtröja.

Under promenaden tänkte jag på inspiration. Ofta är det inte klädrelaterade saker som inspirerar mig mest. Det kan vara parisiska sopor eller skottska kakor. Det är intressant att associera fritt och bota kreativ svält. Då jag började dagen med att gå igenom hundratals parisbilder är Jardin de Luxembourg en given inspiration idag. Det vita gruset har en underlig effekt på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar