fredag 16 oktober 2009

Sofo.

Det som är tråkigt med höst är hur tidigt den infaller. Människor drar fram svarta rockar redan i senaugsti. Personligen medger jag inte höst förrän den femtonde oktober. Det är en av de få traditioner jag håller hårt på. I år gick jag utan strumpbyxor halva september och drog inte på mig duffeln förrän igår. Det var onekligen kallt med bara yllesjal som enda ytterplagg med endast ett par graders värme. Möjligen kavaj och kaschmirkofta men kallt ändå.

Fredagseftermiddagen tillbringades på söder. I över en och en halv timme gick jag runt i Sofo och på Götgatan men endast en gatumodeskanditat var värdig att fotas. Problemet var givetvis regnet och att hösten infunnit sig. Det är läskigt hur dominerande svarta dunjackor är på gatorna.

1 kommentar:

  1. satchel? yes no?
    päls? yes no?
    fuskpäls yes no?

    jag vill se vad du har på dig :)

    SvaraRadera