onsdag 25 november 2009

L'air.

Under det senaste halvåret har jag lidit av vad som endast kan beskrivas som konsumtionskramp. På ett sätt har jag ändrat konsumtionsvanor och handlat tidningar, te och ögonskuggor istället för plagg. Men trots möjlighet har inga plagg inhandlats. Inte heller skulle jag vilja påstå att en stilmetamorfos skett. Den enda rimliga anledningen för mitt icke-shoppande är att jag tillslut reagerar för starkt på ett konsumtionssamhälle. Kläder finns överallt, hela tiden. Det som ska vara spännade - kaschmir och siden - har blivit akryl och polyester.

För första gången på tre år rörde jag en sax i tygjusterande syfte när jag sydde om en klänning ikväll. Mode eller stil har aldrig handlat om egen prodktion för min egen del. Det kommer det inte vara i framtiden heller, konsumptionskramp eller ej. Det är bara trevlig att se att jag så att säga har det i mig.

2 kommentarer:

  1. Wow! Det här skrev du ner på direkten va? Och du hade otroligt många tankar som du ville få fram snabbt, snabbt? Dina texter är annars så perfekta men den här var lite osammanhängande faktiskt. Det är kul att se hur det du skrev verkligen satte igång många tankar i dig och hur du bara ville formulera dom snabbt som attan innan de försvann!

    SvaraRadera
  2. - : Jag håller verkligen med dig. Den är osammanhängade och jag märkte det när jag skrev. Den är lite omarbetat nu men fortfarand inte perfekt.

    SvaraRadera