måndag 23 november 2009

You love all sailors but hate the beach.

Ofta försöker jag sätta mig ned och skriva om det som gör min omvärld. Jag försöker beskriva de korta fläktar av inspiration jag känner när jag rör vid material eller tittar på visningsvideor. Ibland är dock mörkret och kylan alldeles för dominerande för mitt sinnelag. Jag glömmer bort hur vackert det är med silke till tunnstickade strumpbyxor. Sedan kommer jag på en del saker jag faktiskt tycker om.

Just nu tycker jag om origami. Att arbeta på det viset med tyg - i stela draperingar eller rundringningar med fyrkantiga kanter - är speciellt. Det det är att försöka tygla tyget istället för att låta det vara fritt. Ofta är klänningstyg drömsk men kombinerat med det stela uttrycks något annat. Något intressantare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar