tisdag 14 juli 2009

If less is more, how are you keeping score.

En av mina finaste vänner brukar ibland dela med sig av musik till mig. I vissa genren tycker vi nästan precis lika. För några veckor sedan uppdaterades min Ipod med musik från den oerhörda filmen "Into the wild". Eftersom jag nu, efter några dagar i Stockholm, är tillbaka i Skåne har jag haft tid att verkligen lyssna igenom låtarna. "Society" som Eddie Vedder sjunger är perfekt i varje mening. Det är en sådan låt som får mig att, åtminstone ytligt, granska mitt eget liv. Jag har lyssnat på den konstant i tre dagar.

Förutom att vara inkapslad i mina weschörlurar har jag läst F. Scott Fitzgeralds samlade noveller. Igår läste jag "A diamond as big as the Ritz" innan jag skulle somna och den var väldigt bra - trots ett katastrofalt namn. Om ni, likt mig, är fast i tjugotalets dekadens i samband med rådande finanskris är den läsvärd. Om inte, bara för att häpnas över hur en nittioårig berättelse fortfarande håller.

Vi hörs när jag kommer till Stockholm - inga löften men förhoppningar om större inspiration att skriva.

1 kommentar:

  1. Shit va vi missar varandra då! Vi kommer inte ses på aslänge :( Pusselipuss

    SvaraRadera